Bärgningsbilen, bärgningsbilen kom!

Ännu en skön dag i backarna och vi avslutade en perfekt dag med en underbart skön afterski. Idag slog jag till på en varm choklad med Mintuu i och för er som inte smakat det, rekommenderar jag det starkt! Detta var dock inte det jag skulle berätta för er idag utan när vi sen skulle åka hem startade inte bilen. Tilda var vår chaufför och efter många försök att få igång vår bil gav vi upp å det var dags å ringa assistanskåren. I väntan på att bärgningsbilen skulle komma å rädda oss fick jag göra lite gymnastik för att inte förfrysa i den kalla luften (runt -10 grader tror jag det var då). Vi ska vara glada att den inte var längre bort än 15-20 minuter annars hade vi nog frusit ihjäl! En timme senare än planerat kom vi hem å vi kunde entra den rejält varma bastun =)




Kommentarer
Postat av: Oskar

Paja! köpa ny...

2009-02-17 @ 22:28:09
Postat av: Jozzanpozzan

Ja, oskar nu är det dags å köpa ny =) fast du vet ju att vi inte äger denna å att det snart är dags å byta bil (igen)!

2009-02-17 @ 22:35:00
Postat av: Pontus

Vad fanken sysslar ni med där uppe i fjällvärlden egentligen!!

2009-02-18 @ 12:50:17
URL: http://pontusjonsson.blogspot.com
Postat av: Jozzanpozzan

Ja du, vi vill ju ha en varm bil på morgonen så då laddas tydligen batteriet ut till slut =)Men i morse så funkade den igen efter att Tilda igår fick köra runt i Sälen en timme å ladda upp batteriet!

2009-02-18 @ 15:45:53
Postat av: Anonym

Ett år när vi skulle till fjällen, så la bilen av halvvägs upp. Jättekul! Så jag tycker inte så synd om er, ni var ju ändå där uppe!!

2009-02-18 @ 17:49:54
Postat av: Josefin

glömde visst skriva i att det var jag som sa det där...ooopss

2009-02-18 @ 17:51:07
Postat av: Jozzanpozzan

Jossan, det hade jag kunnat ana eftersom jag hört talas om denna historia tidigsre =) Men vet ju att ni kom upp tillslut ändå, som tur var! Kram

2009-02-18 @ 17:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0