Ups and downs!

Vilken vecka, ingen dag var den andra lik! Visst är jag en person som har mina dåliga dagar, men så upp och ner som mitt humör varit denna vecka har det nog aldrig varit. Började veckan ganska lugnt med att gå tillbaka till jobbet efter en härlig semester. Jag var visserligen stressad av att jag inte pluggat så mycket som planerat till den certifiering som skulle skrivas senare under veckan, men humöret var ändå helt okej. Tog mig till och med till gymmet och körde ett aerobiscpass i tisdag så jag kände mig mycket nöjd med mig själv. Sen kom onsdagen..... satt kvar på jobbet nån timme för att plugga och när jag väl kom hem vid 19-tiden var humöret i botten. Det blev ju inte bättre av att Oskar inte hade mobilen på och uppenbarligen inte var hemma. Vi hade ingen mat i kylen och en platta på spisen stod på =( Fortsatte mitt plugg trots humöret och tröstade mig själv med lite godis. När Oskar väl kom hem var jag lite gladare, men det skulle snart ändras då han släppte bomben om sin nästa praktik. Nu förstår ni mina vänner, jag kommer vara ensam i cirka 3 månader!!!!!! Ja ni läste rätt, han mönstrar på runt den 29e september och kommer tillbaka i början av januari. Han kommer alltså varken fira jul eller nyår med mig =( Julen i år skulle ju bli nåt extra då alla tre barnen och både Oskar och Johan skulle fira julafton hos Mamma och Pappa i deras nya hus ute på Malmön. Blir fortfarande arg när jag tänker på det så försöker låta bli. Jag vet att det inte är Oskar fel, egentligen, då han måste få ut sin behörighet och har 97 sjödagar kvar att intjäna innan han kan söka sig ett jobb på sjön. Arbetsveckan avslutades dock helt underbart då jag hittade en vinterjacka på rea samt klarade certifieringen!!!!! Är nu färdig med de tre prov jag var tvugnen att göra =)

Nu är det ju iaf helg och jag har faktiskt varit på gymmet =) Har inte haft mitt första tillfälle med den personliga tränaren än så nåt program är inte gjort och jag tränade bara kondition idag. Passade även på att sola lite, vilket jag inte gjort sen jag flyttade hit och det var såååååå skönt! Nu ska jag ta tag i disken här hemma sen blir det dusch och fix inför kvällen då vi ska fira min svärfars kommande 60årsdag. Det blir middag på restaurangen Sahara inne i stan med hela familjen, mycket trevligt! Ha en bra helg så hoppas jag hinna blogga lite mer under helgen........



Kommentarer
Postat av: Jannice

Stackars dig!! Förstår att du inte blev vidare glad av den bomben. Låter ju inte alls kul... Skönt att du klarade certifieringen. Grattis! Hoppas allt är bra annars. Kram

2008-09-13 @ 17:08:26
Postat av: Jozzanpozzan

Åhh vad roligt att du läser min blogg =) Allt är bara bra annars, är precis hemkommen från en middag i stan. Hoppas allt är bra med dig oxå! Kram

2008-09-13 @ 23:11:06
Postat av: Tezzan

Puff vännen...är du inte glad, är inte jag glad=(...det kommer bli tre tuffa månader, men det fixar vi, ska göra mitt yttersta för att det ska kännas som en vecka=)...ett besök i Kalmar kanske och ett i Stockholm?! Miss you. Kramar Piff

2008-09-15 @ 22:54:11
URL: http://tzan.blogg.se/
Postat av: Jozzanpozzan

Ja Tessan ett besök här i Sthlm är obligatoriskt och jag har även funderat på att boka in ett i Kalmar. Det vore väldigt roligt om det passade jossan och katja oxå så får väl´planera in nåt långre fram. Nu är det bara en månad kvar tills vi träffas i värnamo =)

Kram

2008-09-17 @ 18:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0