Årets insats =)

Tjejmilen 2008 är över och jag gjorde det riktigt bra. Som ni redan vet har jag inte tränat, varken löping eller annan motionsform, på hela sommaren och därför tänkte jag detta år ta tjejmilen mestadels gående. När vi (jag, Ingela, Madde och Maddes mamma) väl kom till start satte jag målet att komma runt på max 75 minuter. Startskottet avlossades och vi var i gång, bara en mil framför oss =) Jag började i alla fall med att springa och för varje kilometermarkering som passerades intalade jag mig själv att jag orkar en till. När tre kilometer var sprunga insåg jag att jag skulle orka lite till så då var målet att springa till den femte markeringen. Efter 74 minuter spurtade jag i mål och totalt sprang jag sju av de tio kilometer som nu låg bakom mig. Fattar inte riktigt vart kraften och viljan kom ifrån, men intalar mig själv att musiken jag hade i öronen gjorde sitt =) Tror även att min tävlingsinriktade vän, Ingela, fick mig att prestera bättre än väntat. Klarade ju till och med tidsgränsen jag själv satte!

Idag är jag dock en 70-årig tant som har problem med att gå i trappor, sätta sig på toan/stolen/i soffan samt smått stapplar sig framåt på gator och torg =) Det är sjukt vad ont mina lår gör och vad stel hela underkroppen är. Måste dock säga att det är värt det för nu är det laddning inför Tjejmilen 2009 som gäller och då ska det vara en bättre tid än detta år.  Ska nog till och med ta tidtagning nästa år för jag tror att det kan peppa mig till prestera ännu bättre.

Har fortfarande semester och dagen har spenderats på IKEA. Skulle inte ha något speciellt, men var ju sugen på att få i ordning i hallen så spolighten som jag ville ha där inhandlades. Fick även med oss lite annat smått och gott hem, som till exempel nya kuddar till sängen och gardiner till vardagsrummet. Nu har jag tagit hand om diskberget vi hade och Oskar försöker få fram lite mat på bordet så vi inte hungrar ihjäl =) I morrn blir det Skansen med Oskars syster och de tre syskonbarnen *mys* Jag har inte varit där sen jag var väldigt liten och minns ingenting så på mitt initiativ blir nu äntligen utflykten av. I övrigt i veckan blir det besök i Nynäs hos svärföräldrarna samt resa till Gullholmen, en ö utanför Orust, med mina föräldrar. Ska även försöka hinna träna om träningvärken ger sig innan torsdag!

Till sist slänger jag in en bild om jubileumsmedalj som vi alla deltagare fick!




Kommentarer
Postat av: Ingela

Fy fan vad vi är bra! Fy fan vad vi är bra! Fy fan vad vi är braaaaa! =) Ont gör det men det var det värt! nu blir det hårdträning fram till sista helgen i augusti 2009 =)

2008-09-01 @ 23:01:31
URL: http://areyouhappy.webblogg.se/
Postat av: Jozzanpozzan

Ja du fy fan vad vi är bra! Kramar

2008-09-03 @ 19:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0