Första advent!

Första advent redan!?!? Var ju nyss sommar och jag var nyinflyttad i Stockholm samt ny på jobbet =) Ja, jag får väl inse fakta att det nu bara är tre och en halv vecka kvar till jul och att det idag är första advent. Har julpyntat lite här hemma idag så nu är stjärnorna framme och lyser så mysigt upp min lägenhet, bara snön ute som fattas! Självklart spelas den obligatoriska julmusiken samtidigt som julkänslan infinner sig sakta men säkert. Jag ska bara se till å få hem lite julmust så tycker jag nog att min advent anses lyckad!

Helgen har spenderats hos syster och sambo i Örebro. Åkte dit direkt efter jobbet och efter lite förseningar var jag framme vid 19.20. Deras lägenhet är den mysigaste jag sett på mycket länge, stooooor tvåa med parkettgolv i alla rum samt tre meter i tak och en bra planlösning. Varför är det ingen som kan erbjuda mig en sådan lägenhet här i Stockholm =) Vi tittade så klart på Idol, lite roligare å följa eftersom vi ska till finalen i Globen om två veckor. Annars har vi hjälpt mamma och pappa å flytta, ätit en god kinamiddag på Kinamuren samt spelat mycket Guitar Hero på deras nyinköpta Playstation 3.

Nu är jag tillbaka i Stockholm och ännu en arbetsvecka nalkas. Börjar känna mig väldigt stressad inför nästkommande helg då det bjuds på julfest på jobbet samt besök av Jossan och Tessan. Jag måste hinna med å införskaffa julklappar till de båda julklappsbytena, fixa nåt "Glitter & Glamour"-igt att ha på mig på fredag samt nåt annat att ha på mig på lördag. Det vore även bra om jag kunde komma på vad jag ska köpa för julklappar innan jag ska in till stan, HJÄLP MIG!!! Jag måste även se till å hinna träna minst två gånger innan helgen sedan bjuder på mycket onyttigt.

Slänger in en bild på julstjärnan i sovrummet och försöker genom den sprida lite "christmas spirit" över landet......BTW jag har äntligen en fungerade dator och slipper därmed min konstellation med en bärbar dator och en stationär skärm =)


Kommentarer
Postat av: tiina

Vad mysigt du har!

2008-12-01 @ 15:59:27
URL: http://metrobloggen.se/tink
Postat av: Jozzanpozzan

Jag tackar =) Alltid lika mysigt med lite julstämning i lägenheten. Kram

2008-12-01 @ 21:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0