Magistercermonin!

Nu är jag på plats i vår nya lägenhet och har några minuter över för att blogga. Som ni alla förstår av rubriken ska jag skriva om vilken underbart bra dag det var i torsdag, då vi hade vår avslutningscermoni i Kalmar Domkyrka. Dagen började stressigt hos Tessan, där jag skulle locka håret, äta frukost, klä på mig samt packa innan kl 8.45. Hann precis och lite småstressad begav jag mig till kyrkan för att träffa klassen. Cermonin var bra och den gick ganska fort tyckte jag trots att det var 92 studenter som enskilt skulle diplomeras. Sista punkten på programmet var stipendieutdelning för den eller de bästa D-uppsatserna i varje klass. Studenterna är helt ovetande om vilka som är det lyckliga och som det visade sig hade tydligen jag, Jossan och Erik gjort ett jäkla bra jobb då vår uppsats belönades med 15 000 kronor. Ni kanske förstår hur chockade och glada vi blev, dels för att uppsatsen tydligen var så pass bra, men även för att vi fick 5000 kronor var bara sådär =) Dagen fortsatte med fotografering, lunch och sen avslutningscermoni för Oskar. Vid tretiden var det äntligen dags att lämna Kalmar för att fira hemma i Köping med familj och släkt. Det blev inte så mycket presenter dock utan de kommer i samband med min 25-årsdag, som äger rum om en och en halv månad. Fick dock inflyttningspresent av mamma, pappa och Pontus....en SodaStream =)

Idag är sista dagen i "friheten", för i morrn börjar allvaret i form av jobb. Är nog ganska nervös och spänd inför morgondagen, men det är klart att det kommer gå bra. Det är ju dock inte bara jobbet som blir nytt utan ska ju "lära" mig kollektivtrafiken och vilken buss som är bäst för att komma till jobbet i rätt tid, det är ju en hel vetskap bara det! Ska i alla fall ta vara på den här dagen genom att packa upp flyttkartonger, städa, handla och annat roligt =) Längtar så tills vi fått ordning här hemma så det slipper se ut som ett mindre bomdnedslag. Nej nu kanske jag ska ta och sätta fart så det blir någonting gjort. Ha en härligt söndag i solskenet vart ni än befinner er i landet/världen!

Till sist lägger jag ut lite bilder från cermonin....


Kommentarer
Postat av: cissi

är så stolt...

2008-06-08 @ 18:40:28
Postat av: Anonym

2008-06-08 @ 18:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0