Helg i Saltjö-Boo

Snart är min första helg som arbetande kvinna över. Har hunnit med en himla massa och ännu är inte helgen slut. Fredagen bjöd på vår traditionella "Innan oskar åker ut på sjön"-middag. Denna gången avnjöts den på Medelhavspärlan i Hammarby Sjöstad, vilka tyvärr inte kunde erbjuda någon service. Maten var som tur var god, men väntan mellan rätterna samt på att få betala sänkte vårt humör lite. Efter en efterlängtad sovmorgon på lördagen kom Hanna och Stefan förbi med lille Simon. Vi fick låna bilen för att storhandla innan vi alla skulle åka ut till Nynäs på hejdå-middag för Oskar. Den kvällen bjöd på räkfrossa och chokladtårta =) Efter Sveriges match åkte vi tillbaka till Saltsjö-Boo och det kändes overkligt att kunna åka till Nynäs bara sådär över dagen. Idag har vi varit å shoppat på Forum Nacka, blev inte så mycket roligt dock. Hämtade även paketet från Ellos så nu har vi äntligen gardiner i sovrummet. Ska fortsätta dagen med att fixa hyllpappret i köksskåpen så vi kan plocka upp allt porslin och slippa leva med få tallrikar och glas =) 

I morrn åker Oskar ut på de sju haven (läs: Östersjön) så från och med då är jag gräsänka. Kommer dock vara sysselsatt av allt som ska pluggas, både i jobbet och på sidan av. Lite roligt ska jag dock hinna med oxå. Åker ju till Åland på torsdag för att fira midsommar med familjen, det ser jag fram emot!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0