En ny vecka gror....

Snart är det måndag igen och det är dags för en ny arbetsvecka. Måste säga att denna helg har varit otroligt lång och tråkig. Har fått en hel del gjort av de jag var tvungen att fixa, men har inte på långa vägar pluggat så mycket som jag borde. Jag fattar inte hur jag kan ha så dålig självdisiplin, måste vara för att jag efter många veckor med uppsats-slit är trött på att "plugga". Ska i alla fall inte skriva provet förän senare delen av veckan och jag känner att jag har koll på väldigt mycket ändå, eller åtmistonde när jag läser boken så tycker jag det.

Nästa vecka är fullbokad av roliga saker, först så kommer mamma på visit måndag kväll till onsdag förmiddag. Hon ska ju visserligen utföra en del arbete, men på kvällstid så slipper jag vara ensam =) På onsdag ska jag på fotboll, hör och häpna! Djurgården spelar och Ingela och hennes värdfamilj från USA ska dit och vad gör man inte för att få träffa dem =) Helgen är oxå fullbokad, då Cissi med flera kommer till stan, eller vi hoppas att busstrejken är över så att de kan komma. Kommer de så blir det Gröna Lund och sommarkrysset med Gry på lördag, längtar! Men som tidigare nämnt är det busstrejk på gång och SAMTLIGA bussar i Stockholm berörs, vilket betyder att jag kommer bli tvungen att cykla till närmsta Saltsjöbanestation på mornarna för att kunna komma till jobbet *suck*. Det är på tisdag som den planeras börja och jag hoppas innerliget att de kan lösa tvisten FORT! 

Nästa vecka är det ju redan juli och födelsedagsfest, födelsedag samt firande med släkten närmar sig =) Fick även veta här om dagen att mamma, pappa och Tilda antagligen kommer upp på besök i slutet av juli. Vi ska i så fall på teater ute på Fjäderholmarna, gå på Grönan samt måla/tapetsera om hallen i lägenheten. Tror inte att det blir renovering av fler rum i och med att vi trots allt bara ska bo här i max ett år, känns lite onödigt att lägga pengar på. Vi får sikta in oss på att hitta vårt drömboende till dess och göra om i den så den blir superfin istället =)

Nu måste jag snygga till i lyan så att det ser acceptabelt ut när mamma kommer, ska även se till å få lite pluggande gjort. Nån som vet om det är nån bra film på tv ikväll förresten?!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0