Det är mycket nu.....

Mycket som hänt och mycket som ska hända känns det som. Helgen som varit spenderades i Köping för det var ju dags för släkten att fira min stora dag. Som de flesta redan vet fick jag mig min efterlängtade cykel och så en massa annat smått och gott. Är väldigt nöjd med årets födelsedagsfiranden, även om jag nu "längtar" efter att min cykel ska komma hit!

Arbetar på för fullt och på kvällarna ser jag till å gå ut och gå min nyhittade runda här i Saltsjö-boo. Idag blev det dock ingen promenad för kvällen ägnades åt att städa, städa och åter städa. Ska kanske snarare kalla det plocka upp flyttkartonger, göra "fint" i varje rum samt sortera och kasta lite skräp som varit liggande. Jag har ju till och med burit ner alla de där sakerna som jag skulle tagit ner i källaren för veckor sedan. Som ni kanske förstår känner jag mig väldigt duktig över vad jag åstadkommit, men det händer just nu av en anledning....Ingela kommer på besök till helgen! Som jag tror jag tidigare nämnt älskar jag när nån ska komma på besök så att sånt här blir gjort, nu är det inte mycket kvar att fixa innan lägenheten ser normal ut. Ser verkligen fram emot helgen, speciellt eftersom jag hört att det utlovas riktigt fint väder och jag och Ingela har funderingarna på att ta en lördag i skärgården med sol och bad =) Självklart blir det även lite festligheter och har hört från många på jobbet att Eken rekommenderas så det kanske blir dit vi styr vår kosa.

I övrigt så får jag besök av mamma, pappa och syster söndag-onsdag, de ska måla om vår hall samtidigt som vi ska passa på att umgås efter jag slutat jobba. Det ska bli middag på nån skärgårdsbåt på måndagkväll sen hade vi planerna på att gå på Grönan på tisdag, men kanske ska se om de vill gå på allsång istället?!? Nåt roligt ska vi nog kunna hitta på i alla fall......

Ytterligare en sak att delge er är att det är mindre än tre veckor tills prinsen kommer hem... Ja ni förstår nog att prinsen är Oskar =) Jag fattar inte hur tiden kan ha gått så fort, samtidigt som folk säger att "tiden går fort när man har roligt". Roligt är ju något jag har på såväl jobbet som under helgerna, då jag oftast är fullbokad av roligheter, så det kanske inte är så konstigt trots allt. Vi, Oskar och jag, har pratat lite om semester och det kan hända att jag äntligen ska få åka till Gotland, men det är väldigt preliminärt än så länge då jag inte fått ledigt än och vi inte vet om Oskar är kvar på landbacken då.

Vilket långt inlägg det blev idag då.... har ju hur mycket tid som helst över känns det som eftersom SVT beslutade sig att visa DN-galan istället för Morden i Midsummer, har ni hört nåt så fräckt =) Nu ska jag i alla fall fixa mina naglar, sen får jag se om det kanske blir några minuter av tv-tittande. Avslutar med en bild på hojjen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0