Bönderna i storstan!

Kom nyss hem från stan där jag lämnade av två "vilsna" själar vid namn Cissi och Johanna. Bönderna, som det kallade sig, har varit på semester i Stockholm över helgen. Hämatade upp de vid centralen efter jobbet i fredags eftermiddag sen spenderade vi fredagskvällen här hemma med lite pizza och godis.  Lördagen var dock den dagen vi alla såg fram emot, för det var då vårt besök till Gröna Lund skulle äga rum. Vi åkte in till stan på eftermiddagen och vid fyratiden entrade vi nöjesparken. Åka karuseller stod på schemat för min och Johannas del och för Cissi räckte det med lite sockervadd =) Ingen av oss hade varit på grönan på några år och både berg-o-dalbanan och katapulten var bra mycket värre än vi båda kunde minnas, men fan vad roligt vi hade! Som ni kanske vet sänds Sommarkrysset med Gry Forsell på lördagar från grönan, så vi ställde oss vid scenen och spanade in kändisar. Cissi som höll räkningen kom fram till att vi hade sett tio stycken när dagen var slut. Vi kom dock inte med i TV då vi uppenbarligen stod på fel sida av scenen =( Glada var vi dock ändå för vi hade ju haft en helt underbar dag.

Tackar de båda för besöket och för att de förgyllde min helg. Nu längtar jag dock till nästa, då det är födelsedagsfest som är på gång. Jag och Katja ska planera det sista på onsdag och sen på lördag så kör vi!!! Nu ska jag snart ner till tvättstugan så passar på att avsluta inlägget med helgens bästa kommentar från Cissis sida: "Är det där ett fotbad?" då hon står och tittar på vår scanner =) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0