Glädje och ilska!

Går det att vara glad och arg på samma gång?!? I så fall är jag nog det just nu.....Känner mig lite kluven, men framför allt ofokuserad. Börjar väl det med roliga som hänt denna dag och det är att Manpower ringde för nån timme sen för att de läst min ansökan och tycker jag är en intressant person =) Eftersom de egentligen har öppen intervjudag redan nu i februari och jag inte kommer vara "arbetsklar" i juni tyckte hon det var bättre om jag kom på intervju längre fram så fick göra en kort telefonintervju och sedan bokade vi in ett möte i slutet av april. Hon lät väldigt positiv iaf, men får ju inte bygga upp för stora förväntingar. Shit vad roligt det känns att man på nåt sätt är intressant för arbetsgivarna =) Är dock sjukt nervös redan nu..... hur ska detta sluta!?!
Det tråkiga är att resultatet på beskattningsrättstentan kom idag och det var ju underkänt! Det visste/trodde jag ju visserligen, men som vanligt finns det alltid ett litet hopp inom en ,så när det till på köpet bara var några få poäng ifrån godkänt blir man ju ännu argare! Så nu blir det till å plugga till omtentan som är i slutet av februari samtidigt som vi ska sitta med våra arbeten och tror även att statistikkursen börjar snart som  jag ska försöka hinna läsa för att bli av med den resttentan! Varför är livet inte som en dans på rosor???
Det finns även ännu ett besked jag väntar på denna dag och där hoppas jag verkligen att det är positivt för det gäller nämligen en lägenhet i Stockholm som vi eventuellt kan få hyra i andra hand. Håll tummarna för oss är allt jag har att säga! Vill så gärna ha den och det vore ju så skönt att ha boendet avklarat..... det gör ju att man kommit en bit på väg iaf.....
Som ni kanske förstår är jag inte allt för motivierad till att gå till biblan och skriva ihop intervjufrågor till Nordea som vi ska till på torsdag. Hoppas bara att det går relativt fort och att det är "enkelt".  Vet iaf att vi har lite fördel till detta arbete då jag har nån/några teroier i min C-uppsats som jag tror kan platsa ganska bra =)

image85image86

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0