Back to reality!

Efter vissa påtryckningar, från vänner och bekanta, är äntligen dags för semesterinlägget. Känns fortfarande lite "vemodigt" att behöva skriva om det eftersom jag såååå vill tillbaka och att verkligheten här i Kalmar var aningens sämre än solen och vämren på Lanzarote. Men iaf fredagen den 25 januari påbörjade jag och Oskar vår resa mot Skavsta flygplats med hjälp av tåg, väl framme i Nyköping kom kära mor och hämtade oss för att vi sedan på flygplatsen skulle träffa resten av resesällskapet. Flygresan ner gick bara bra och det tog bara 4,5 timme jämfört med de nästan 5 timmarna som var lovade. Vi möttes då av ett mörkt med värmande Lanzarote =)
    Vi har sedan under veckans gång hunnit med en hel del roligt......en massa solande, badande (i både pool och hav), shoppat en massa, käkat många goda middagar, druckit en del alkohol, hyrt bil å tagit oss runt den enormt stora (läs:lilla) ön samt besökt huvudstaden där vi höll på att bli kvar pga flytt av busshållplats =)
    I och med att januari är lågsäsong kan man ju säga att både restauranger och barer slogs om sina kunder och man fick en hel del på köpet när man vistades ute på gator och torg om kvällarna. En av barrundorna slog det mesta faktiskt då vi fick en flaska champange, varsin shot, alla tjejer fick varsin drink och beställningen dubblades hela kvällen, dvs beställde man en brezzer fick man två osv. Kan ju bara meddela att vårat bort såg rätt så fullt ut efter vår första beställning =)

I fredagskväll kom vi äntligen tillbaka hem till vår lägenhet och även om man inte ville lämna värmen så är det ju alltid skönt att få komma hem. Tyvärr så möttes man ju av den bittra sanningen att man ligger efter lite i skolan då mitt pluggande på stranden inte alls varit så lyckat som jag hade hoppats, så idag måste jag kolla på föreläsningarna samt läsa lite i boken. Skulle gjort detta i går, men då hittade jag en roligare syssla vilken var att städa/rensa alla garderober =) Nu är det så fint och en massa skit har kastats eller flyttats ner i källaren.
    Nu längtar jag till fredag då seminariet i Växjö är över och jag ska festa hos Ingela =) Köpte en ny baccardi med cocossmak så vill ha lite tips om hur denna ska blandas......

(Har tyvärr bara bilder från de första 2 dagarna sen gick oskars kamera sönder, men stå ut med det så länge)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ni verkar ha haft det bra! Blanda den med ananansjuice så blir det typ Pina colada . Det gjorde iaf vi coh det funkade finfint =)

2008-02-04 @ 12:08:18
URL: http://areyouhappy.webblogg.se
Postat av: Jozzanpozzan

Mmmmm det lät gott det =) Får prova det på fredag då.....

2008-02-04 @ 12:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0