Julfest, hotell, utgång och julmarknad!

Vilken händelserik helg jag haft. Vet inte hur och var jag ska börja så om detta inlägg känns lite rörigt så får ni ursäkta för jag har bara så mycket jag vill få med =)

Fredag
Dagen började som vanligt, men istället för att jobba hade jag ansvaret att tillsammans med de andra "tomtenissarna" fixa allt som behövdes inför julfesten som senare skulle äga rum. Vi for runt i stan, handlade massor och pyntade kontoret för att kollegorna skulle få en minnesvärd fest. När alla hade bytt om och kontoret var stängt kunde festen börja och det verkar som att alla hade en mycket trevlig kväll. Vi bjöd på skumpa, mat, tomtar med julklappsutdelning och sen singstar för dem som ville. Jag fick en sjukt bra julklapp, "Vem vill bli miljönär?" på DVD, man kan tydligen vara upp till 4 spelare och jag tycker det låter som en klockren underhållning på en förfest eller liknande. Till slut blev vi färre och färre kvar och några av oss drog vidare för en lång kväll ute på stan. 



Lördag
Vaknade tidigt, vilket var likabra för jag skulle ju in till stan å möta Katja och Jossan =) Vi fördrev ganska många timmar på stan innan vi tog tunnelbanan till globen, väl där väntade en hotellnatt på oss! Det roliga var att varken Lina eller Jossan visste att detta var planen, utan dem trodde att vi alla skulle sova ute hos mig i Nacka. Vi korkade upp vinet och festandet var igång. Kan bara säga att det var en rolig förfest med många många skratt, stora mängder alkohol samt julklappsbyte. Jag fick även på detta byte en bra julklapp, nämligen en julgran (liten). Denna julgran blev populär under kvällen och den var med på väldigt många av alla bilder =) Vi hade sen en lyckad utekväll på Patricia och jag behöver nog inte säga hur skönt det var att bara behöva åka til Globen för att spendera natten.



Söndag
Tidig morgon även denna dag och detta på grund av att hotellfrukosten väntade på oss. Vi var alla lite sega och trötta, men vi orkade oss ner till frukostbuffén och när denna var avslutad intog vi horisontellt läge i sängarna igen tills det var dags å checka ut. Innan Jossan skulle med tåget mot Värnamo besökte vi julmarknaden i Gamla stan, mysigt!. Jag måste säga att julkänslan lyser med sin frånvaro och kan verkligen inte förstå att det snart är jul.



Nu sitter jag här hemma och slappar. Dags för ny arbets- och träningsvecka och på fredag väntar Globen med Idolfinalen...längtar till dess så klart! Hoppas er helg varit lite rolig som min.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0