Idol och födelsedagsfirande!

Så nu har jag tid å kartlägga vad som egentligen hänt under min helg =) I fredags kom syster på besök för det var ju äntligen dags för hennes förtidiga julklapp, att se Idolfinalen live i Globen. Efter en middag på McDonals så entrade vi den stora vita bollen söder som Stockholm. Innan dörrarna slogs upp in till själva arenan så fanns det tid att inta lite alkohol, vad är en fredag utan lite vin?!? Det var även en del sponsorer på plats, men vi besökte dem aldrig. När vi väl var på plats kunde vi konstatera att vi fått balken med ljuset precis för idolernas ansikten, eller iaf där de stod mest under kvällen, fast inte var vi ledsna för det för det var ju bra bra ändå =) Vi fick under reklampauserna se uppträdanden av några av de tidigare Idoldeltagarna från denna säsong och det var även lite musik som spelades från DJn. Kvällen slutade ju väldigt bra då Kevin stod som vinnare, även om nu Alice är den som kanske utvecklats mest som artist.



I lördags åkte vi mot Köping för det var dags å fira mormors 75årsdag. Vi träffade mormor, moster med familj och bror min på Athos (en restaurang i Köping) för att inta kvällens underbara julbord. Behöver kanske inte säga att vi var ganska så mätta när vi åkte därifrån. Som den stora gottegris jag är tyckte jag ju bäst om gottebordet där det bland annat bjöds på kladdkaka som var helt underbart god. Vi avslutade kvällen hos mormor där det bjöds på tårta och en del alkohol =) 



Är  tillbaka i Stockholm nu och sitter äntligen i soffan efter en mördande dag på jobbet. Fattar inte hur man kan vara så här trött som jag var idag, ett under att ingen kund fick fel summa pengar och liknande. På vägen hem passerade jag Tiina och hämtade två säsonger av Gilmore Girls så nu har mitt marathon börjat. Bättre tajmning kunde det ju inte bli då de flesta serierna som visas nu har jul och nyårsuppehåll. Dags å påbörja kvällens tredje avsnitt nu, see you soon!!!

Kommentarer
Postat av: Tezzan

Låter som du haft en himla bra och händelserik helg=)! Härligt!

Snart är det jul=)...



Kram Piff...

2008-12-15 @ 20:46:06
URL: http://tzan.blogg.se/
Postat av: Tezzan

Låter som du haft en himla bra och händelserik helg=)! Härligt! Globen är ju bra häftigt, haha! Är inte det nära Hammarby - Bajen:P?!



Snart är det jul=)



Kram Piff

2008-12-15 @ 20:48:29
URL: http://tzan.blogg.se/
Postat av: Jozzanpozzan

Jo Piff det är nära =) Och ja helger var toppen, tyvärr tog den slit ganska snabbt! Miss you baby! Fån Puff

2008-12-15 @ 20:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0