What a weekend!

Vilken helg detta har varit! Den är nog nominerad till en av årets bästa =) Tar en liten sammanfattning dag för dag så blir det lättare för mig å skriva och lättare för er att läsa.

Fredag
Ingela och Madde anlände till storstaden på förmiddagen för att shoppa lite innan det var dags för mig att gå från jobbet. Vi tog sedan en lunch i stan innan vi tog bussen ut till Nacka. Väl här hemma duschade vi, drack skumpa och laddade  inför kvällens äventyr. Vid 17-18-tiden var vi inne i Kungsan och födelsedagsmiddagen skulle intas på T.G.I Friday's. En mycket god middag, ännu godare drinkar och fin skönsång från personalen var vad restaurangen hade att ge. För att inte komma försent till musikalen fick vi lov att avsluta vår trevlig stund på Friday's för att ta tunnelbanan mot Globen. Det var nu dags för kvällens höjdpunkt, Mamma Mia! Tre överlyckliga brudar lämnade Globen med ABBAlåtar "spelandes" i sina huven och vi var nu redo att möta en kväll på stan. Utekvällen blev dock sådär, då Eken inte var något toppenställe och vi var väldigt trötta i både kropp och själ. Summasumarum var kvällen helt fantatisk och det är så härligt att umgås med brudarna för "förr" =) Detta ska absolut göras om!



Lördag
När gästerna, Ingela och Madde, hade åkt hem och jag hade shoppat loss i Sickla Köpstad skulle jag och Oskar åka inåt stan för att göra "nåt". Det jag visse var att en middag skulle intas innan vi skulle göra detta nåt kl 19. En god middag avnjöts och denna gång var det Greken på Hörnet som var den utvalda restaurangen. Efter lite vin och föda gick vi till Götgatan eller närmare bestämt till Boulevard Teatern. Oskar hade bokat plats på en Stand-Up show. Showen var väl sådär, en hel del nya oerfarna komiker, men tycker absolut att det var en rolig grej att gå på. Kvällen slutade hemma i Nacka =) Detta var min försenade födelsedagspresent av min underbare sambo.



Söndag
Jaha bara dagens aktiviteter kvar att delge er. För den som missat så fyller Oskar år idag och större delen av dagen har vi haft besök. Oskars familj, nästan hela, samt min mamma och pappa var här på lite kaffe och ananspaj. Oskar fick lite presenter, däribland en tvättmaskin =) Toppen att ha då underkläder eller/och överdelar börjar ta slut i garderoben! Vi har även fått hem den efterlängtade spegeln som jag trånat efter i några månader. Det var dock ingen present, men mamma och pappa var så snälla att de stannade på IKEA på vägen hit så att jag/vi slipper leva med enbart en badrumsspegel. Nu sitter vi båda här i soffan och surfar på varsin dator =) Vad vore livet utan bärbara datorer! 




Snart måndag igen, men tycker inte det känns så jobbigt. Det kan ju bero på att jag bara jobbar två dagar denna vecka innan jag ska gå på semester!!!!! Kan även bero på att jag har sovmorgon i morgon=) Jag kommer dock inte få njuta av någon sovmorgon för jag ska på "möte" på gymmet i Ektorp gällande ett framtida medlemsskap. Ska bli skönt att äntligen ha tillgång till lite träning och framförallt lite step och body pump. Orkar inte skriva mer, men hoppas ni orkade läsa igenom hela inlägget! Nästa gång jag skriver har jag nog semester.......  


Kommentarer
Postat av: Oskar

Ja tack för en bra helg älskling!! =)

2008-08-24 @ 22:46:22
Postat av: Ing

Jag orkade läsa hela. Men du bilden på mig när jag leker Olinda från paradise hotell är inte helt okej =) tack söta du för en toppenbra kväll. Ser dock inte fram emot nästa gång vi ses, inte för att jag inte vill se dig utan för att jag inte vill springa en mil... puss

2008-08-25 @ 10:16:46
URL: http://areyouhappy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0