"Memester" (semester)

Nu är det minsann semester! Den första riktiga betalda semster jag någonsin haft. Åkte ner till Kalmar i onsdags morse för att spendera några dagar med vänner från förr. I går bodde jag typ på stan. Lämnade Tessans lägenhet vid 9-9-30 för att sitta hos frissan i två timmar. När jag väl var nyklippt och nyfärgad i håret var det dags för lite Kalmarshopping =) Hittade alldeles för mycket bra saker så är nu ett par skor, en kofta, en jacka (vind/regnjacka), ett par träningsbyxor och lite annat smått och gott rikare. När jag inte orkade shoppa mer gick jag till gamla jobbet för att fika med dem. Här nere var det mesta som vanligt och de verkade lika glada att se mig som jag att se dem. Sista anhalten innan det var dags att åka hemåt igen var Viktväktarna. Jag har ju alltid gått i Kalmar och tänkte därför fråga hur jag nu skulle göra för att gå i Stockholm, passade även på att väga mig och låg precis på min målvikt =) När jag kommer hem till Stockholm igen har jag tänkt komma igång med träningen och samtidigt äta lite mer nyttigt än vad jag gjort denna sommar. Gårdagen avslutades med en mycket god tvårättersmiddag (inte så viktväktar-aktigt jag vet) hos Tessan innan vi vid 1-tiden slocknade i varsin säng.

Idag började jag dagen med en morgonpromenad och fick till och med för mig att springa lite. Detta är andra gången jag springer lite innan tjejmiljen som stundar på söndag. Ska dock tillägga att det är verkligen lite jag springer =) Denna gång var det nog två kilometer istället för förra gångens en kilometer. Känner på mig att milen kommer gå galant *asgarv* Nu sitter jag dock här och har hela dagen framför mig. Ska se till å plugga en massa inför min certifiering i försäkringsfömedlning som ska skrivas om två veckor. Sen blir det vin med min bästaste Tessan aka Piff, bag-in-boxen står på kylning så det är bara till å börja dricka när hon slutar jobbet!

Nu ska jag vänta på att sistaminutenbiljetterna släpps till tåget som går vid 11 i morrn. Vill verkligen inte åka buss hem, men är för snål för att betala 600 kronor för en enkel tågresa! Bilder från semestern utlovas senare!

Kommentarer
Postat av: Tezzan

...och vad vi drack=)! TACK för besöket min bästaste Puff! Så roligt och ha dej här! Nästa gång tar vi Sthlm! Kramar Piff

2008-09-06 @ 09:30:36
URL: http://tzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0