Ut i stora vida världen?!?

Snart är det ju dags att börja söka jobb om man ska ha nåt när skolan tar slut. Usch vad läskigt det börjar kännas, men när man väl skrivit ihop sitt CV och ett bra personligt brev känns det nog lite lättare! Var iaf på Manpower idag för dem hade öppet hus, och Manpower är verkligen ett företag som jag kan se som min framtida arbetsgivare. Fick lite info om hur verksamheten såg ut här i Kalmar, samt uppmaningen om att registrera mitt CV på deras hemsida, vilket jag precis gjort =) Det börjar ju kännas lite mer på riktigt nu, men hoppas verkligen att jag inte ska behöva slita alltför hårt för att få ett jobb som jag trivs med.

Annars så har jag kommit igång med pluggandet till nationalekonomitentan som är om 8 dagar, ja jag vet kanske inte jättebra framförhållning =) Det känns iaf bättre än sist, men det kan ju bero på att jag läst de andra kurserna och till och med klarat några av de, så den här första delkursen tycker jag iaf att jag förstår bättre nu... men det kanske är ren inbillning. Ska ägna helgen åt att plugga, har fått reda på att det kommer en inlämningsuppgift i beskattningsrätten som självklart ska pågå under nästa vecka då jag egentligen bara skulle vilja fokusera på Neken. Hoppas bara att jag kommer ha lika bra disciplin nästa vecka som jag haft nu då jag spenderat en del timmar på biblan, precis som på den gamla goda tiden =)

Åhh har fått reda på vilka pass jag fick på Värddagarna (en helg för alla värdar inom friskis & Svettis) som äger rum i Stockholm nästa helg. Så ska köra det nya passet spin puls, där man under passet ser sin puls på en monitor, ska även köra danspass, sing'n'move, yoga, skivstång, ett vanligt spinningpass samt ha en föreläsning om mat och hälsa. Är mycket förväntansfull inför det måste jag säga...ska även vara en rejäl fest på lördagskvällen sägs det! Tror dock att jag kommer vara helt slut i både kropp och huvud när vi kommer tillbaka till Kalmar på söndagskvällen!

Nu ska jag ta tag i tvätten och den halvt förfallna lägenheten, sen får jag se om det blir nån träningen ikväll.. är inte så sugen idag.....

image91

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hello! har du också hamnat i en bloggsvacka? )=) dags för en update tycker jagmen du har kanske fullt upp med att söka jobb, vuxna du =)

2007-09-28 @ 16:10:14
URL: http://areyouhappy.webblogg.se
Postat av: Jozzanpozzan

nej nån bloggsvacka kan jag inte kalla det, utan snarare tentapluggsvecka =) har inte riktigt haft tid över för å blogga, men lovar att det i morrn kommer en uppdatering om helgen!
Nu ska jag snart sova är helt slut i kroppen... men det känns riktigt skönt! kram

2007-09-30 @ 21:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0