Framtiden i kalmar är oviss.....

Åhhhh sitter här och är så förbannad på högskolan i kalmar..... Vi har för ca 1.5 vecka sedan fått veta att de inte har någon lärare till d-nivån i ekonomistyrning (dvs sista pusselbiten för vår magisterexamen), alternativen var att de kanske skulle hinna lösa det eller så kanske ett samarbete med Växjö skulle inledas. I onsdags kväll dock fick vi ny information, det vill säga 5 dagar innan det är dags att välja, att det kanske inte blir något i kalmar alls. Detta medför att jag innan måndag måste komma på nån annan stad där jag kan tänka mig att plugga de sista 20 veckorna. Växjö ligger ju närmast ,men heltidstudier på annan ort skulle göra mig ruinerad (tågbiljetten kostar lite över 100 kr t/r) Jaha ska jag då söka mig nån annanstans så måste jag först och främst flytta från oskar, vi måste säga upp lägenheten och han måste hitta nåt mindre och billigare, jag måste hitta nån stad jag kan tänka mig och isf hitta boende där... jag säger bara jävla högskolan i kalmar!! Altnerativet att söka till västerås och flytta hem är nästan mest aktuellt, eftersom jag då slipper leta boende och lägga större delen av mitt studelån på hyra, men jag vill ju inte flytta från oskar eller sluta jobba på nordea!!!! jag blir bara så trött på allt, det värsta är nog inte att det kanske inte blir nån kurs här, utan att de inte har informerat oss i tid så man hunnit fundera över de alternativ som finns.... i lugn och ro......

Nu ska jag snart till jossan och plugga lite beskattningsrätt, sen blir det skolan, maxi, städning och så kommer ju de celebra (stavas så?) besöket.

image22

Kommentarer
Postat av: cissi

ne usch!!vad säger du..vilken jävla skola..!!

2007-10-12 @ 09:36:45
Postat av: jozzanpozzan

ja helt rätt cissi det är en jävla skola, skulle dock tro att du skulle bli glad om jag flyttade hem igen för en termin =) men men jag hoppas verkligen det löser sig så v får läsa här nere trots allt...

2007-10-12 @ 13:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0