En paus i pluggandet....

Tyckte jag behövde en paus i allt pluggande =) Sitter här och sliter med mitt projektarbete om Kinafonder som ska lämnas in om typ 1.5 vecka. Jag är ju smart som vanligt och började inte förän idag, men måste säga att det hittills gått mycket bra har fått i hop en fjärdedel ungefär...... Jag tog ju dock inte en paus i pluggandet för att sittta här och skriva om det så....

Tänkte börja med en glädjetjut för att jag klarade nationalekonomitentan =) Känns så härligt att vara av med ännu en tenta, inte alls många kvar nu innan examen är här! Nästa sak jag är glad över att jag äntligen fått besked om ersättningen för min stulna cykel, sen att den dock bara blev 600 kr är ju en helt annan sak. Ser iaf fram emot när de kommer in på kontot =)

Självklart tänkte jag även berätta om min helg i växjö. Tågen lämnade kalmar vid 11 på lördagen och en timme senare möttes jag av en mycket bakfull Ingela vid stationen. Vi drog igenom stan iaf och slösade alldeles för mycket pengar. Jag hittade iaf skorna jag tittat på här i kalmar, hittade även världens finaste "hängselklänning" i svart...åhh blev så kär i den och självklart satt den ju perfekt! Annars blev det bara lite småinköp så som leggings, läppglans och liknande. Lunchen intogs på venezia (kanske det hette) med en mycket god pizza. Mätta och glada begav vi oss hemmåt och vid 19 började festandet. Behöver kanske inte ens berätta hur jävla full jag blev =) Men med en liten tur ute i den friska luften gick det bra att ta sig till Sivans och därinne "slå ihjäl" nån timme. Vi gick iväg på efterfest, där jag för första gången rökte vattenpipa.
Söndagen började med mycket slapp i soffan, men efter en frukost lyckades vi ta oss iväg till lantcaféet som Ingela talat så gott om. Där har de nämligen sveriges godaste kladdkaka, eller hur hon nu uttryckte det, och jag är beredd att hålla med för den var gudomlig! Mätt och trött tog jag sedan tåget tillbaka till kalmar. Alltså en mycket lyckad helg förutom när jag kände mig vilsen på växjö campus vid 03.30-tiden =)

Usch nu har jag ju inte mycket mer å skriva så jag borde gå tillbaka till pluggandet. Får väl "slänga" ihop en kontoplan så är jag iaf färdig med alla uppgifter i en av de tre kurserna jag läser.  Sen blir det iaf träning för första gången den här veckan *känner mig lat*

image11image13image14

Kommentarer
Postat av: Josefin

Den kan seriöst inte ha varit godare äm min kladdkaka :D

2007-10-10 @ 15:40:29
Postat av: Tzan

Damn it att jag inte vaknade av sms:et...jag hade ju kunnat förklara vägen för dej...typ, kanske inte=)

2007-10-10 @ 15:57:16
Postat av: jozzanpozzan

jossan: jo det är det, men en helt annat smak. den här är magiskt ljuvlig och bara smälter i munnen =)
tessan: väckte ju oskar som tur var, eller rättare sagt hittade ju en karta över campus så jag hittade ju till slut =)

2007-10-10 @ 19:39:22
Postat av: ingela

Hallå där hur var det nu med att bara lägga ut snygga kort på mig? ser ju ut som att jag hör hemma i "en annan del av köping" =) fan vilken grym helg! jag och micaela snackar om att köra en två-dagars i helgen igen...

2007-10-10 @ 22:42:18
URL: http://areyouhappy.webblogg.se
Postat av: jozzanpozzan

ingela: haha ja men bilden går iaf inte att förstora så man ser inte så tydligt =) jaså ni orkar på er en tvådagars igen det är starkt gjort. själv så blir det mys med mamma, pappa och pontus hela helgen! kram

2007-10-11 @ 11:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0