6 träningspass på 30 timmar......

Helgen har spenderats i Stockholm på Friskis & Svettis "Värdarnas helg"!  Vet inte riktigt vart jag ska börja eftersom det hänt så mycket, men tror på att en "dag för dag"-metod är bäst =)

Fredag: Började dagen med tenta, vilket inte gick så bra som jag hade hoppats. Fortsatte med packning samt fika med min "nyfunne" vän Helena =) Vid 17 var det dags att infinna sig på parkeringen utanför Friskis för att tillsammans med de andra 46 värdarna åka mot Stockholm! En lång och lite dryg resa, men som tur var hade jag och Sara både Klick och Plaza att läsa. Väl uppe på hotellet i Bromma intog vi sängarna och somnade innan vi hann lägga huvudet på kudden.

Lördag: Klockan ringde 06.45 och två förväntansfulla,men lite trötta värdar vaknade till liv. Bussen avgick mot Idrottshögskolan (GIH) vid 8 och värdarnas helg invigdes. Jag började dagen med ett Spinn/Puls pass, där varje motionär får ett pulsband så vi under passets gång kan följa vår puls. Eftersom pulsmätarna syns framme vid ledaren kan man inte sitta å "maska" sig igenom passet utan att nån annan märker det, man är dock anonym vad gäller vilken pulsmätare som är just min, men man håller ju lite koll på hur man ligger till jämfört med de andra och vill ju inte vara "sämre" så man cyklade på rätt så bra.
Nästa pass var sing'n'move, vilket var ett jympapass till livmusik, typ. En väldigt bra kör stod för musiken medan två ledare hoppade omkring på scenen! Vi motionärer skulle även i vissa låtar sjunga med samtidigt som vi jympade.
Lunchen hägrade och en snabbdusch innan det var dags för mat och hälsaföreläsning, inget att hurra för dock. Jag höll på å somna och tyckte nog inte riktigt att han sa så mycket vettigt, tyvärr! Ångrade lite att jag inte valde nåt träningspass istället. Efter föreläsningen var det dags för dagens sista pass vilket för min del var danspasset =) Ett nytt pass inom Friskis och blivit mycket uppskattat och det förstår jag för det var hur roligt som helst!!!! Längtar tills det kommer till Kalmar, om nån ledare vill utbilda sig till "dansledare" vill säga.....
Efter passens slut var det en fest med middag och uppträdande så vi skyndade oss till hotellet för att fräscha till oss och tog sedan bussen tillbaka till GIH för att inta middagen. Har fortfarande dåligt samvete för att vi åkte ifrån Micke, Nina och Forozan som med 10 minuters försening tillbaka till bussen såg "baken på den" åka ifrån dem =(. Festen var dock ingen höjdare och jag var trött som en gnu, så vi åkte tillbaka till hotellet vid 10-tiden, istället för vid 11 då sista bussturen gick hemåt.

Söndag: 06.30 ringde klockan och nu var vi mer än döda, kroppen värkte och vi var allmänt sega. Men med lite frukost i magen åkte vi mot GIH vid 8-tiden. Jag inledde även denna dag med spinning, men denna gång ett bas istället för medel. Jag trampade på som aldrig förr eftersom det var mitt sista kondotionsbaserade pass för helgen. Med mjölksyra i benen gick jag mot station där det sen var dags för ett skivstångspass. Helt underbart bra ledare och passet var mycket bättre än det som är i Kalmar. Nu var kroppen rejält genomkörd och nu väntade bara lunch och KI Yoga. var ett mycket bra val att avsluta helgen med yoga och vi var väldigt avslappnade när vi återtog våra platser längst bak i bussen. Efter en rast i Ringarum var vi hemma i Kalmar igen vid halv 9 och gud så skönt det var att få komma hem och lägga sig i soffan och sova =)

Det har iaf varit en mycket bra helg med extremt rolig och varierande träning, totalt lite drygt 6 timmars träning på 30 timmar. Är mycket glad för att jag följde med och att Friskis uppskattar vårt arbete som värdar och bjuder oss på en sån resa. (kan medela att jag och sara "räknade på det hela" och det var allt annat än billigt)
Jag hade hoppats att jag hade nån rolig bild från helgen att dela med mig av, men tror att vi snart kommer få tillgång till alla de bilder som togs under helgen.

Nu är man dock tillbaka i verkligheten, har pluggat nu på förmiddagen och ska fortsätta med inlämningsuppgiften i Aktiekunskap... sen blir det träning (roligt, va?) och mys med pojken som kommer hem efter 4 dagar i Nynäs....

Ni får helt enkelt nöja er med en bild från hotellet istället (så länge iaf).

image92

Kommentarer
Postat av: Sara

Hihi, vilken fin sammanfattning! Idag är jag död i kroppen, låren värker, bröstmusklerna värker, huvudet värker ja allt värker...känns inte som att jag varit på praktiken idag, är såå trött! Men nu ska jag snart hoppa i säng så.. =) Måste bara få lägga till en av alla roliga kommentarer från helgen: "JAHA, så han kör såna där...maskiner" (japp!!) =) Kraam

2007-10-01 @ 20:54:31
Postat av: jozzanpozzan

ja du jag har varit mycket stel i hela kroppen idag men ont har jag inte riktigt haft. Sandra körde stepen idag så tror jag hoppar över på onsdag, får träna nå annat istället!
ja men du...jag jobbar ju med såna där pengar =)
träffade förresten din svärmor på friskis hon hade ont i "fläskfilén" som hon uttryckte det!

2007-10-01 @ 22:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0