SPIIK-innebandy 2007



Nu är det roliga över (helgen alltså) och man måste tillbaka till vardagen, vilket innebär plugg och kvällsföreläsningar =( Men helgens bravader är ju ett minne för livet iaf...... SPIIK-innebandy är för er som inte vet en studentfest som arrangeras av institutionsföreningen SPIIK. Fredagen tillägnas innebandy i all ära med olika grupper, slutspel och finaler....Lördagen består sedan av diversre frivilliga lekar samt en sittning.
Efter att vi i laget "Halvnakna tjejer som jagar en boll v 2.0" gjort oss i ordning här hos mig tog vi oss till fots bort mot Spelefanten där matcherna skulle spelas. Tre matcher á 10 minuter stod på schemat och vi vann faktiskt två av de, en pga WO dock men vi vann ju ändå =) Detta gjorde att vi kom vidare till slutspelet, men väl där förlorade vi (trots tessans megatackling) och vi fick istället bege oss till Corehouse för mer alkoholintag!! Kvällen mynnade ut i en efterfest på korsnäbben där tv av fyra deltagare vackert insomnade och snarkade sig igenom festen =)
Lördag morgon stundade och vi var bra sega (vi kom hem vid 6 på lördagsmorgonen och upp vid 11), men efter en lunch på stan och en dusch var vi redo att i våran fina outfit entra corehouse igen. Kan ju säga att det blev MYCKET alkohol speciellt på puben där Mattias av nån anledening skulle bjuda på shot heeeeela tiden, men jag tackar och bockar! Även denna kårkväll utmynnade i en efterfest på näbben igen och som sig bör insomnade två av deltagarna och sov sig igenom festen, eller ja det var ju bara jag kvar då så när tessan vaknade vid liv vid 4-5 tog vi och gick hemåt istället.
Nu är det ett år kvar till nästa gång och efter all den beröm och de kommentarer som vi fick tror jag nästan det blir till å deltaga med samma tema nästa år =) (vi har helt klart varit snyggast två år i rad nu) Isf blir det ju dock ett gästspel från stockholm från min sida då jag lämnat staden!


Kommentarer
Postat av: Tzan aka Lagkaptenen

Allvarligt talat...jag förstår inte för mitt liv hur vi kunde förlora efter den tacklingen jag gjorde?! Han flög ju liksom över sargen! Men vi gick iaf vidare som sagt, bättre än förra året...tänk då nästa år=)! Vi läääär ju va snyggast även då! "Guuud vilka snygga ben du har!!!"

2007-11-26 @ 11:59:53
URL: http://tzan.blogg.se
Postat av: Jozzanpozzan

ja du tessan men vi börjar redan nu slipa på formen till nästa års spel för vi måste ju bara bli bättre och bättre med åren, eller hur?? Hoppas det går bra å köra hemåt idag....

2007-11-27 @ 10:53:16
Postat av: Tzan

Så sant som det är sagt...nästa år måste vi nästan vinna ju=)! Så här gör vi...vi fixar varsin klubba, sen frågar vi Oskar o hans vänner om vi får haka på dom nån gång, sen är saken biff!

2007-11-28 @ 10:24:38
URL: http://tzan.blogg.se
Postat av: Jozzanpozzan

fan vilken bra taktik du =) men du vet ju hur fientlig pojken är mot det här med studentfester...förstår inte!! får fila på denna idé till nästa år tycker jag dock, kram

2007-11-28 @ 11:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0