Helsingborg-Helsingör

I går vad det dags för "Nordea inspiration day" i Helsingborg. Detta var en dag för oss som på sommartävlingen nådde högsta nivån och som även gjorde det förra året. Eftersom det inte gick några bra tåg i anslutning till när vi skulle träffas fick jag åka ner redan på söndag kväll och bo på hotell =) Riktigt lyxigt var det, även om det kanske inte är jätteroligt att bo själv, men men man kan ju inte få allt här i livet. Måndagmorgon var det iaf dags att träffas vid båterminalen för att tilbringa förmiddagen i på Nordea i Helsingör. Vi fick där lyssna till en personlig bankbank som tagit klivet över sundet, det vill säga en svensk medarbetare som nu bytt till danska kontoret. Efter en mycket god lunch och en snabb spritshopping tog vi båten tillbaka till Helsingborg där vi skulle få mer information om private banking, vilket är till för de knösar i banken som har över 2 miljoner i placerbart kapital. Hela dagen var Monica, hon som arragerat tävlingen i år samt regionschefen peter med, vilket gjorde att vi 4 som deltog verkligen kände oss speciella att de hade tid att avvara en hela dag på "bara oss sommarvikarier". Dagen var mycket bra och jag är mycket mer positiv till fortsatt bankarbete än vad jag var tidigare, men kan fortfarande inte tänka mig att sitta som personlig bankman, men det fick så många andra vägar att ta. Peter sa att det finns ungefär 500 olika vägar att gå bara inom Nordea och då ska det väl finnas nån väg som passar mig bättre än å "bara" vara personlig bankman =) 

Är iaf hemma i Kalmar igen och här snöar det, eller det gjorde iaf nyss så lite vitt är det allt ute. jag har börjat få riktigt längtar efter advent, jul, lussekatter och allt som det medför..vill ha december NU!! =) Julklapparna börjar ju klaran så det ska bara inhandlas när nästa lön kommer, sen kan jag slappna av och fokusera på skolan till 110% fram till "jullovet". Jullov är väl synd å kalla det eftersom vi den 7 januari ska ha en stor presentation av den bokföring, bokslut och årsredovisning vi sitter med just nu, men det är iaf en enskild presentation så kan lika gärna sitta i Köping och förberede mig än att åka ner tidigt till kalmar för att göra det.

Nej här blir ju inga barn gjorda, dags för duschen så jag kan pallra mig iväg till viktväktarna igen, var nån vecka sen sist *skäms* sen blir det lite fix på stan. Ska bland annat hämta mitt ellospaket innehållande den nya adventsstjärnan, sovrummet kommer bli ännu mysigare bara den ska ställas fram =)
image34

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0