Något vuxet....

Idag har jag gjort något vuxet!! Jag har haft ett rådgivningssamtal på banken angående min premiepension (PPM) och omplacerat denna så att jag aktivt själv kan placera om dem och få en bättre pension. Tycker detta är något väldigt vuxet och stort, men när man hör att den här "delen" beräknas motsvara ca 30% av min pension är det klart jag att man vill försöka förvalta den på ett bra sätt där man kan få pengarna att växa. Än så länge rör det sig om väldigt lite pengar, men ju mer jag arbetar ju mer blir det ju och jag tror jag kommer vara glad då jag uppnår 65 års ålder och vet att jag hjälpt till att få en bättre pension. Måste säga att jag är glad att jag arbetar på banken där det finns så många kunniga medarbetare runt omkring mig som mycket gärna hjälper till att vägleda när det bland annat gäller pensionen =)

I morse hade vi på jobbet en härlig frukost på kattrumpan (en strand) i solskenet en timme innan vi skulle börja och kan man få en bättre start på dagen? Nej jag tror faktiskt inte det, men det känns nu att man varit igång länge... Annars så är det ju torsdag kväll och snart helg igen, vart tar veckorna vägen undrar jag?!? Har ju bara tre veckor kvar att jobba......

Nu ska jag ta tag i allt som måste göras det vill säga tvätta, plocka undan samt skicka in uppsatsen för tryck så betyget kommer in i ladock nångång. Det märks att det varit folk på besök nu i en veckas tid för jag har verkligen skjutit allt framför mig! Men idag ska det fixas iaf...... Kanske hinner med en promenad i solskenet men hoppas inte på för mycket faktiskt, får ta igen den i morrn då jag har gott om tid.

                                              image53
                
  

Kommentarer
Postat av: Josefin

Ja jösses du, det var vuxet, men inte så dumt!
Idag är vi 3 personer på banken....ungefär 3 kunder i timmen. Ihaaa!!! kram

2007-07-20 @ 12:31:06
Postat av: Jossan

förstår inte varför ni ska ha öppet så mycket under sommaren egetnligen, men men du får lön för att inte gör nånting typ =) vi hade iaf lite folk idag annars har vi haft ganka så dött hela veckan! nu är det iaf helg *skönt* kram

2007-07-20 @ 18:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0