Köping i mitt hjärta....

Jaha då var man hemma hos mor och far igen då för ett 2,5 veckors långt juluppehåll från Kalmar och skolan. Åkte bil med Ingela upp i går och det är alltid lika härligt när man vid horisonten ser stadens siluett lysa. Började jullovet med ett 3 timmars långt pluggande så kom inte i säng förän vid 2 i natt, men det var det värt för nu ser bokföringen "ren och snygg" ut utan en massa korrigeringar. Började även lovet bra med en promenad runt staden, ca 9 km, i morse =) Vi skulle ha gått till badhuset för å simma och sen sola, men i denna stad öppnar de visst inte förän kl 12 så då väl skjuta fram de planera tills jag kommit tillbaka från Vemdalen. Annars har jag fått en hel del gjort idag, dock inte de pluggande jag hade tänkt mig men ändå. Har fixat den sista julkappen nu och det krävdes ett besök på banken och jag är ledsen å säga det, men Nordea i Köping de är inte så snabba. Visserligen bara två kassor och två jobbiga gamlingar i kassorna samtidigt så jag led med stackars personalen samtidigt som de kanske inte kunde sin uppgift till 100 % än så det gjorde att det tog extra lång tid. Nu är det iaf fixat och vad jag vet har jag inte fler ärenden dit detta lov =) Annars har jag hunnit med att köpa nya stövlar, fixat nyårsspriten och skumpan, besökt frissan, "fixat" referenser till mitt CV osv.

Sitter här och inväntar pannkakorna som serveras om en timme sen ska jag ta mig till systern min för att spela lite Nintendo Wii =) Måste ju passa på att utnjyttja dem och deras grejer nu när jag är hemma. I morrn skulle visst mamma ha hjälp en massa, sen måste jag hinna förbi mormor oxå å lämna julklappar och hämta sockerkakan hon bakat åt mig!
image55

Kommentarer
Postat av: IngelaPingela

det var väldigt många måsten i din blogg. tänk på att slappa och ta det lugnt lite på lovet också. Kan ju inte komma tillbaka till Kalmar och skolan mer stressad efter lovet. ha det så bra i Vemdalen och hälsa alla så gott från mig. kram kram

2007-12-21 @ 23:05:09
URL: http://areyouhappy.webblogg.se
Postat av: Jozzanpozzan

Nu ska jag slappa en hel vecka så det ska nog inte vara nån fara med mig..... Ha det så bra här hemma nu så ses vi igen söndagen den 30e =)
Kram

2007-12-22 @ 09:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0