Semester på Callerina....

Då var man hemkommen från årets semeter. Har varit ute och seglat med Callerina (oskars familjs båt) från måndag till lördag. I det stora hela har vi haft det mycket bra, var längesen jag var så avkopplad tror jag. Kan ta en liten snabb genomgång om de olika dagarna.....

Vi åkte til Nynäs på måndagen för att handla all mat och packa båten innan vi vi 7-tiden gav oss ut till sjöss. Första natten spenderades i Rassavikar och måste säga att allt gick mycket bra trots att vi bara var 2 på båten =) Efter ett morgondopp i solskenet och lite frukost begav vi oss sedan till Koskär, där Hanna (oskar syster) och Stefan låg med sin båt, för att tillsammans avnjuta lunchen. När dem skulle vidare för att plocka upp stefans syster Therese seglade vi oss till Bokö där vi mötte Erika (oskars andra syster), Micke och Elvina. Hanna, Stefan och Therese kom dit oxå senare under dagen. Hade en trevlig kväll med grillning och lite vin på berget innan det var dags att sova....... Onsdagen började även den med ett morgondopp och lite frukost, för att sedan förflytta oss några meter in i en liten vik för att vara lite mer skyddade från vinden. Under dagen ägnade vi oss åt att gå en promenad, plocka blåbär till kvällens blåbärspaj samt lite grillning på berget. Torsdagen kom och Hanna, Stefan och Therese åkte hemåt medan jag och Oskar åkte in till Trosa. Det var en liten mysig stad och det kändes väldigt skönt att komma i land några timmar =) Vi åkte vidare mot Askö (sandviken) för att spendera natten och blåsten tilltog mer och mer under kvällens gång så vid 00.20 vaknade vi till i halv panik av att båten slog i land. kan ju passa på att meddela att för mig som typ aldrig varit ute på sjön var detta en mindre traumtisk upplevelse..... det var helt bäckmörkt ute och innan Oskar och Micke förstod vad som hänt var jag allt lite orolig. Det visade sig iaf att vinden vänt totalt så det spring vi lagt ut för att det skulle blåsa sydväst gjorde ingen nytta när vinden kom från nord, nordväst=( så det var bara upp på berget och slå i en ny kil och lägga ut ett nytt spring för att sedan ro ut och lägga om Micke och Erikas ankare som släppt....PHU vilken natt! Vid 02.00 var vi klara ungefär och eftersom både jag och oskar tyckte vi drog mer och mer inåt land med båten satt vi uppe ett tag till för att hålla koll på båten, men hur bukar man säga.....inget ont som inte har något gott med sig (eller hur är det?) Så jag och oskar tog varsitt täcke och satte oss i sittbrunnen och tittade på stjärnorna, för det var helt sjtärnklart. Lite romantiskt var det allt och vi satt där och såg flera stjärnfall till och med =) men natten övergick till morgon och vi tog det säkra före det osäkra och flyttade oss till andra sidan viken där det såg ut att vara lite mer skyddat iaf! De två sista dagarna var det sol och jag satt och "pressade" några timmar i solen, måste ju passa på medans den nu är framme.

Men nu är vi ju hemma igen och det känns mycket skönt, dock möttes man ju av en otrevlig upplevelse så fort jag klev av tåget och ksulle ta mig hemåt....cykeln var stulen!! Suck säger jag bara för som student är man ju verkligen beroende av sin cykel, samtidigt som det känns ganske skönt att behöva gå överallt för då får man massa gratis motion =) Får se hur det blir om dem hittas eller om jag måste hitta mig en ny..... vilket jävla projekt bara det blir!!!

Ikväll bllr det en liten kräftskiva här, har faktiskt aldrig haft nån så det ska bli intressant =) Vi har köpt hattar, lyktor, haklappar m.m. som vi vackert ska ta på oss när vi ska avnjuta kräftorna, västerbottenpajen samt brödet och salladen =) Nu ska jag gå och vara lite social mot katja som ligger i soffan, sen bär det av till friskis för nu har äntligen höstterminen börjat =)

Slutligen ger jag er alla en applåd som har orkat ta er i genom detta långa och kanske lite tråkiga inlägg.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0